taichi.nu Forum Index taichi.nu
Svenska Tai Chi Chuan Institutets Diskussionsforum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Svärd för TaiChi

 
Post new topic   Reply to topic    taichi.nu Forum Index -> Allmänt forum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
adell



Joined: 14 Apr 2006
Posts: 1
Location: Lund, Sweden

PostPosted: Fri Jun 02, 2006 4:21 pm    Post subject: Svärd för TaiChi Reply with quote

Hejsan,
jag har egentligen två frågor. Efter att ha fått se hela svärdformen börjar jag nu bli riktigt sugen på att skaffa mig ett bra träningsvärd. Därför undrar jag om någon kan regomedera något speciellt svärd och var man i så fall kan beställa ett sådan? Sedan har jag även kommit över en länk till ett engelskt Jag undrar därför om någon känner till detta företag och om det i så fall är det ok? Länken är:

http://www.gwangung.co.uk/default.asp

Tacksam för hjälp och tips!

Vänliga hälsningar
Martin
Back to top
View user's profile Send private message
taichigunnar



Joined: 29 Apr 2006
Posts: 1

PostPosted: Sat Jun 03, 2006 12:45 am    Post subject: svärd Reply with quote

Very Happy Jag tror att olika faser kräver sitt svärd. Ett billigt och lätt är ganska bra i början.
Back to top
View user's profile Send private message
William
Site Admin


Joined: 18 Dec 2005
Posts: 22
Location: Trelleborg

PostPosted: Mon Jul 10, 2006 2:23 pm    Post subject: Tradera Svärd Reply with quote

Hej alla,

Tänkte passa på att lägga upp en lite varning för dem som följer Tradera. Just nu finns det någon som säljer "antika" kinesiska svärd där. Klas och jag har tittat på bilderna och konsterterat att de är inte äkta. Det betyder inte att de är odugliga för forms träning. Det är omöjligt att säga utan att känna på deras vikt och balans. Men huvudsaken är att de är troligen inte från Qing dynastin, som säljaren påstår.
_________________
Share your knowledge, it is a way of achieving immortality
-Unknown
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    taichi.nu Forum Index -> Allmänt forum All times are GMT + 4 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group